راهنما | مهمونکده

راهنمای سامانه اجاره آنلاین مهمونکده




چطور خانه، سوئیت، آپارتمان، ویلا، باغ، کلبه و... را بصورت آنلاین اجاره کنم؟


چطور اقامتگاه اجاره ای مورد نظرم را در مهمونکده جستجو کنم؟

درصورتی که کد یا نام اقامتگاه اجاره ای مورد نظر خود را در اختیار داشته باشید، کافیست آن را در نوار جستجو در صفحه اصلی وارد نموده و دکمه جستجو با علامت   را بزنید. درغیر این صورت نام شهر مورد نظرتان را در همان بخش وارد نموده و جستجو را انجام دهید. در صفحه نخست سایت مهمونکده نیز دسته بندی هایی بر روی اقامتگاه ها انجام شده است که می توانند به شما در یافتن اقامتگاه مناسب کمک نمایند. ازجمله دسته بندی براساس نوع اقامتگاه که شامل اجاره ویلا، اجاره اقامتگاه بوم گردی، اجاره سوئیت و آپارتمان و اجاره کلبه و ... می باشد. همچنین بعنوان لینک کوتاه، شهرهای محبوب و پرگردشگر مانند اصفهان، شیراز، تهران، مشهد، یزد، کیش و قشم و ... نیز قرار دارند. پس از زدن دکمه جستجو  ، به صفحه ی نمایش آگهی اقامتگاه ها هدایت می شوید که می توانید با استفاده از ابزارهای فیلتر بالای صفحه، مانند نوع اقامتگاه، تعداد اتاق خواب و غیره، نتایج را محدودتر و انتخاب را ساده تر نمایید.



چطور درخواست اجاره و رزرو آنلاین اقامتگاه را ثبت کنم؟

پس از انتخاب خانه، سوئیت یا ویلا اجاره ای مورد نظر، در صفحه نمایش آگهی های اجاره، با کلیک روی آگهی، به صفحه آگهی اقامتگاه اجاره ای می رویم. اطلاعات تکمیلی مثل تاریخ ورود و خروج، تعداد نفرات را مشخص نموده و سپس روی دکمه ارسال درخواست رزرو آنلاین کلیک کنید. در ادامه، درخواست رزرو شما مربوط به بازه تاریخی مشخص شده برای میزبان ارسال می گردد و میزبان حداکثر طی 3 ساعت فرصت پاسخگویی به درخواست شما را دارد. درصورت مهیا بودن منزل در این بازه، میزبان درخواست شما را می پذیرد و شما با مراجعه به منوی کاربری خود در سامانه مهمونکده، در بخش "رزروهای من"، با انتخاب رزرو انجام شده مورد نظر، با زدن دکمه پرداخت به درگاه پرداخت هدایت می شوید. توجه نمایید که شما 2 ساعت فرصت انجام پرداخت و قطعی کردن رزرو خود را دارید و درصورت منقضی شدن این زمان، رزرو شما لغو شده و لازم است مجدداً درخواست اجاره آنلاین خود را ثبت نمایید و منتظر پاسخ میزبان بمانید. درصورت انجام موفق پرداخت، رزرو شما به حالت قطعی در می آید.



چطور پرداخت آنلاین مبلغ اجاره منزل را انجام دهم و رزرو اقامتگاه اجاره ای را قطعی نمایم؟

پس از تائید شدن درخواست اجاره اقامتگاه، توسط میزبان، در صفحه "رزروهای من" با انتخاب رزرو مورد نظر، دکمه پرداخت را بزنید. با کلیک روی دکمه پرداخت به درگاه پرداخت هدایت می شوید و می توانید مبلغ رزرو را پرداخت نمایید. درصورت پرداخت موفق، رزرو شما به حالت قطعی در می آید و پیامک تائیدی اجاره که حاوی شماره تماس میزبان نیز هست برایتان ارسال می گردد.



تحویل گرفتن اقامتگاه و نکات مهم

در زمان تحویل گیری، مدارک مورد نیاز اقامتگاه را به همراه داشته باشید. به علاوه درصورت وجود عدم تطابق اساسی اقامتگاه با مندرجات آگهی ، مطابق آنچه در بخش "قوانین و مقررات سایت" کاملاً توضیح داده شده است، اقامتگاه را تحویل نگرفته و با پشتیبانی مشنل را مطرح نمایید. توجه شود که درصورت تحویل گرفتن اقامتگاه و ساکن شدن میهمان در آن، امکان مطرح نمودن ادعای عدم تطابق وجود ندارد، بنابراین به این نکات توجه نمایید.




چطور میزبان شوم؟


ثبت اقامتگاه

در قسمت بالایی صفحه نخست سایت، روی دکمه ی "میزبان شوید" کلیک کنید. پس از انجام توافق با مقررات میزبانی در صفحه ی باز شده، به مراحل چندگانه ورود اطلاعات اقامتگاه می رسید. توضیح و راهنمایی هر مرحله در کنار آن آمده است، لیکن درصورت نیاز به راهنمایی بیشتر با پشتیبانی مهمونکده تماس بگیرید.




چطور با پنل میزبانی کار کنم؟


پنل میزبانی چیست؟

به پنل کاربری میزبانان که نسبت به سایر کاربران دارای امکانات ویژه ای است گفته می شود. این پنل در گوشه بالایی صفحه نخست سایت قرار دارد و از این طریق گشوده می شود. لازم به ذکر است که این پنل زمانی که شما اقامتگاهی ثبت نمودید برای شما فعال می گردد.



بخش های مختلف پنل میزبانی

1- اقامتگاه های من : مربوط به لیست اقامتگاه های ثبت شده ی شما


2- رزروهای میزبان : دسترسی به این بخش زمانی فعال می شود که حداقل یکی از اقامتگاه های ثبت شده توسط شما توسط واحد کنترل مهمونکده تائید شده باشد. در این بخش لیست درخواست های رزروی که برای اقامتگاه های شما ثبت شده است را مشاهده میکنید.


3- نظرات میهمانان: در این بخش می توانید نظراتی که میهمانان شما درباره اقامتگاه و میزبانی شما ثبت نموده اند را مشاهده و به آنها پاسخ دهید.


4- رزروهای من: این بخش مربوط به منوی کاربری عادی شما است، مربوط به زمانی که بخواهید بعنوان میهمان اقامتگاهی را رزرو کنید.


5- اعلان ها: شامل لیستی از پیام های مهمی از سامانه است که برای شما ارسال شده اند.


6- پرداخت های من: این بخش مربوط به منوی کاربری عادی شما است، شامل لیستی از پرداختی هایی که بعنوان میهمان به سایت داشته اید.